Potrivit ADMINISTRAȚIEI FONDULUI PENTRU MEDIU, începând de luni, 31 iulie 2023, ORA 10.00, persoanele fizice se pot înscrie în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local.
Înscrierea persoanelor fizice în cadrul programului se realizează prin intermediul aplicației informatice pusă la dispoziție de către AFM, până pe 31 august 2023, ora 16:30 sau până la epuizarea bugetului alocat fiecărei unități administrativ-teritoriale (UAT).
Instrucțiunile privind înscrierea persoanelor fizice în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local sunt detaliate pe site-ul AFM la următorul link: https://www.afm.ro/casare_auto_uzate.php
ATENȚIE!
- Conturile de utilizator ale persoanelor fizice trebuie create anterior înscrierii în aplicație. Dacă există un cont deja creat, acesta este valabil doar dacă a fost utilizat în cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de ex. Programul „Casa Verde Fotovoltaice 2023”). Astfel, dacă adresa de e-mail utilizată pentru crearea contului a fost folosită pentru depunerea unui dosar în calitate de persoană juridică, aceasta nu poate fi folosită. În cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP.
- Persoană fizică se poate înscrie o singură dată în aplicație.
- Persoana fizică trebuie să domicilieze pe raza teritorială a primăriei unde se află în evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită finanțare.
- Persoana fizică se va înscrie în aplicație doar în cazul în care primăria în raza căreia domiciliază se regăsește în lista UAT-urilor care au încheiat contracte de delegare, prevăzută în aplicația informatică și pe site-ul AFM.
- După înscriere, AFM va transmite lista cu persoanele fizice înscrise către primăriile participante în cadrul Programului.
- Persoana fizică va transmite documentele, conform procedurii interne a primăriei, care va fi publicată pe pagina de internet a acesteia.
Persoana fizică își creează contul prin accesarea căsuței verzi ”Creare conturi depunere dosare”, la link: https://www.afm.ro/casare_auto_uzate.php. După crearea contului, se accesează programul prin apăsarea butonului ”Depunere cerere”. Se selectează programul ”Casarea autovehiculelor uzate”. Se accesează căsuța verde ”Selectează UAT” – se selectează județul în raza căreia persoana fizică domiciliază, iar apoi se selectează primăria în raza căreia domiciliază. La final, se selectează căsuța verde ”Către înscriere persoană fizică” (se completează datele de identificare ale persoanei fizice și seriile de sașiu ale autovehiculelor uzate). Solicitarea finanțării se va face pentru toate autovehiculele uzate, într-o singură cerere!
Mai multe informații sunt disponibile aici: https://www.afm.ro/casare_auto_uzate.php.