1. Cadru legislativ
Aplicarea Legii nr. 544/2001 se face cu respectarea următoarelor principii:
- a) principiul transparenţei – autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să îşi desfăşoare activitatea într-o manieră deschisă față de public, în care accesul liber şi neîngradit la informaţiile de interes public să constituie regula, iar limitarea accesului la informaţie să constituie excepţia, în condiţiile legii;
- b) principiul aplicării unitare – autorităţile şi instituţiile publice asigură respectarea legii în mod unitar, în conformitate cu prevederile acesteia şi ale prezentelor norme metodologice.
- c) principiul autonomiei – fiecare autoritate sau instituţie publica va elabora propriul regulament de organizare şi funcţionare a compartimentelor de informare şi relaţii publice, în conformitate cu prevederile legii şi ale normelor metodologice.
Principiile care stau la baza Legii nr. 52/2003 sunt următoarele:
- a) informarea în prealabil, din oficiu, a persoanelor asupra problemelor de interes public care urmează să fie dezbătute de autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, precum şi asupra proiectelor de acte normative;
- b) consultarea cetăţenilor şi a asociaţiilor legal constituite, la iniţiativa autorităţilor publice, în procesul de elaborare a proiectelor de acte normative;
- c) participarea activă a cetăţenilor la luarea deciziilor administrative şi în procesul de elaborare a proiectelor de acte normative.
Vezi si:
6. Buletin informativ
Asigurarea accesului la informaţiile de interes public conform Legii 544/2001 se face din oficiu sau la cerere prin intermediul Compartimentului Monitorizare proceduri administrative, Informare și Relații Publice din cadrul Primăriei Orașului Năvodari, Str. Dobrogei, Nr. 1, Năvodari, județul Constanța. Tel: 0241/761603, 0241/760353, interior: 111, e-mail: comunicare|@|primaria-navodari.ro
- a) Actele normative care reglementează organizarea și funcționarea autorității sau instituției publice
HCL nr. 190/29.09.2005 cu privire la aprobarea Statutului Orașului Năvodari
Regulament Intern al aparatului de specialitate al Primarului Orașului Năvodari, 2020
- b) Structura organizatorică
Atribuțiile departamentelor
- c) Numele și prenumele persoanelor din conducerea autorității sau instituției publice și ale funcționarului responsabil cu difuzarea informațiilor publice
PRIMAR – Florin CHELARU, 0241/761603, 0241/760353, int. 119, secretariat|@|primaria-navodari.ro
VICEPRIMAR – Costel-Aurelian Dumitrașcu, 0241/76.16.03, 0241/76.0353, int. 100, secretariat|@|primaria-navodari.ro
SECRETARUL GENERAL AL UAT NĂVODARI – Mihaela Aurelia Bărăscu, 0241/761603, 0241/760353, int. 110, secretariat|@|primaria-navodari.ro
RESPONSABIL CU DIFUZATEA INFORMAȚIILOR PUBLICE – consilier Andreea Geageac , Tel: 0241/761603, 0241/760353, e-mail: comunicare|@|primaria-navodari.ro
- d) Coordonetele de contact ale autorității sau instituției publice
Denumire: Primăria Orașului Năvodari
Sediu: Str. Dobrogei, nr. 1, oraș Năvodari, jud. Constanța
Numere de telefon: 0241/761603, 0241/760353, fax: 0241/761606
Adresa de e-mail: secretariat|@|primaria-navodari.ro
Programul de funcționare al instituției:
L, Ma, Mi: 08:00-16:00
J: 08:00-18:00
Vi: 08:00-14:00
e) Audiențe
Înscrierile se fac pe baza unei cereri în care trebuie specificat numele complet, adresa de domiciliu, datele de contact și motivul pentru care doriți intrarea în audiență. Cererile se depun la sediul Primăriei Orașului Năvodari sau pe adresa de mail audiente@primaria-navodari.ro .
Primar Oraș Năvodari
• Ultima zi de marți a fiecărei luni calendaristice, în intervalul orar 09.00-13.00
Viceprimar Oraș Năvodari
A doua și a patra zi de joi a fiecărei luni, în intervalul orar 09.00-12.00
Administrator Public Oraș Năvodari
• Prima și a treia zi de joi a fiecărei luni, în intervalul orar 09.00-12.00
Secretar General UAT Năvodari
• Prima și a treia zi de joi a fiecărei luni, în intervalul orar 09.00-12.00
Arhitect- Șef
• Prima și a treia zi de joi a fiecărei luni, în intervalul orar 09.00-12.00
Director Administrarea Domeniului Public și Privat
• Prima și a treia zi de joi a fiecărei luni, în intervalul orar 09.00-12.00
Șef Birou Juridic
• Prima și a treia zi de joi a fiecărei luni, în intervalul orar 09.00-12.00
Șef Serviciu Taxe și Impozite
• Prima și a treia zi de joi a fiecărei luni, în intervalul orar 09.00-12.00
Director Direcția Poliția Locală
• Prima și a treia zi de joi a fiecărei luni, în intervalul orar 09.00-12.00
Director Direcția Asistență Socială
• Prima și a treia zi de joi a fiecărei luni, în intervalul orar 09.00-12.00
f) Sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil
g) Programele și strategiile proprii – Programele și strategiile autorității sau instituției publice
h) Lista cuprinzând documentele de interes public stabilite la nivelul autorității sau instituției publice
– in curs de actualizare
i) Lista cuprinzând categoriile de documente produse și/sau gestionate potrivit legii – se vor indica documente produse și/sau gestionate, la nivelul autorității sau instituției publice
j) Modalitățile de contestare și formulare reclamații
Pentru a solicita Primăriei Orașului Năvodari informaţii de interes public, conform prevederilor Legii nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la infomaţiile de interes public, puteți să vă adresaţi Compartimentului Monitorizare proceduri administrative, Informare și Relații Publice. Pentru aceasta, completaţi formularul-tip pentru solicitarea de informaţii de interes public:
Modalități de contestare ale deciziilor:
În cazul în care o persoană consideră că dreptul său privind accesul la informaţiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamaţie administrativă conducătorului autorităţii sau instituţiei publice căreia i-a fost solicitată informaţia, în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 32-34 din HG nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu completările ulterioare.
Formular-tip pentru reclamaţie administrativă (întârziere răspuns)
Formular-tip pentru reclamaţie administrativa (răspuns negativ)
De asemenea, în cazul în care solicitantul se consideră vătămat în drepturile sale prevăzute de lege, poate depune plângere la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul instituţiei sau autorităţii publice, aşa cum prevede art. 22 alin. (1) din Legea nr. 544/2001, cu modificările şi completările uterioare, şi art. 36 din HG nr. 123/2002.
6. Urmariti linkul categoriei de mai jos
Buget anual 2024
- HCL nr.234/19.11.2024 privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli consolidat al Orașului Năvodari pentru anul 2024
- HCL nr.200/11.10.2024 privind modificarea si completarea HCL nr.195/19.09.2024 privind anularea accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale restante la 31.08.2024 inclusiv, datorate bugetului local
- HCL nr.199/11.10.2024 privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli consolidat al orasului Navodari pentru anul 2024
- HCL nr.195/19.09.2024 privind anularea accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale restante la data de 31.08.2024 inclusiv, datorate bugetului local
- HCL nr.149/05.09.2024 cu privire la aprobarea contului de executie bugetara la 30.06.2024
- HCL nr. 142/28.08.2024 cu privire la rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli consolidate al Orasului Navodari pentru anul 2024
- HCL nr. 107/ 27.06.2024 privind indexarea cu rata inflatiei a impozitelor si taxelor locale care constau intr-o anumita suma in lei sau care sunt stabilite pe baza unei anumite sume in lei, precum si limitele amenzilor care se fac venit la bugetul local, conform art.491 din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru anul 2025
- HCL nr. 106/ 27.06.2024 cu privire la aprobarea contului de executie bugetara la 31.03.2024
- HCL nr. 105 / 27.06.2024 privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli consolidat al Orașului Năvodari pentru anul 2024
- HCL nr. 84/ 29.05.2024 privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli consolidat al Orașului Năvodari pentru anul 2024
- HCL nr. 49/11.04.2024 cu privire la aprobarea contului de execuție bugetară pentru anul 2023
- HCL nr. 48/11.04.2024 cu privire la rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli consolidate al Orașului Năvodari pentru anul 2024
- HCL nr.40/21.02.2024 privind aprobarea Bugetului de venituri si cheltuieli pentru anul 2024 al SC Termica Distributie Navodari SRL
- HCL nr.8/21.02.2024 privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli consolidat al Orasului navodari pentru anul 2024
- HCL nr. 2/31.01.2024 privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli consolidat al Orasului Navodari pentru anul 2023
Buget anual 2023
- HCL nr. 213/20.12.2023 privind aprobarea schemei de ajutor de minimis reprezentand reducerea cu 50% a impozitului pe cladiri si a impozitului pe teren, prevazut de art.456 alin.(4) si 464 alin.(4) din Legea227/2015 privind Codul Fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, la bugetul local al Orasului Navodari, pentru persoanele fizice si juridice care detin in proprietate cladiri si care sunt utilizate pentru prestare de servicii turistice pentru o perioada de cel mult 180 de zile consecutive sau cumulate in cursul unui an calendaristic, pentru anii 2024-2026
- HCL nr. 209/20.12.2023 cu privire la aprobarea contului de executie bugetara la 30.09.2023
- HCL nr. 207/13.12.2023 cu privire la îndreptarea erorii materiale cuprinse în Anexa 1, Anexa 2 și Anexa 3 la HCL nr. 205/07.12.2023 privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al Orașului Năvodari pentru anul 2023
- HCL nr. 205/07.12.2023 privind rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli consolidat al Orasului Navodari pentru anul 2023
- HCL nr. 166/26.10.2023 cu privire la aprobarea contului de executie bugetara la 30.06.2023
- HCL nr. 165/18.10.2023 privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli consolidat al Orașului Năvodari pentru anul 2023
- HCL nr. 164/29.09.2023 privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli consolidat al Orașului Năvodari pentru anul 2023
- HCL nr. 149/23.082023 privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli consolidat al Orașului Năvodari pentru anul 2023
- HCL nr. 143/24.07.2023 privind aprobarea modificarii art.15, Cap. A – Bugetul schemei din Procedura Anexa la H.C.L. 195/22.12.2020 privind aprobarea schemei de ajutor de minimis reprezentand reducerea cu 50% a impozitului pe cladiri si a impozitului pe teren, prevazute de art. 456 alin. 4 si 464 alin. 4 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, la bugetul local al Orasului Navodari, pentru persoanele fizice si juridice care detin in proprietate cladiri si care sunt utilizate pentru prestare de servicii turistice pentru o perioada de 180 de zile consecutive sau cumulate in cursul unui an calendaristic, pentru anii 2021 – 2023
- HCL nr. 116/24.07.2023 privind aprobarea contractării unui împrumut în valoare de 3.300.000 lei, în conformitate cu prevederile art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului
- HCL nr. 115/24.07.2023 privind revocarea Hotararii nr. 94/11.05.2023 privind aprobarea contractării unui împrumut în valoare de 2.000.000 lei, în conformitate cu prevederile art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului
- HCL nr. 114/24.07.2023 cu privire la repartizarea in anul 2023 a unor fonduri din bugetul local pentru completarea fondurilor proprii ale unitatilor de cult din orasul Navodari
- HCL nr. 113/24.07.2023 privind indexarea cu rata inflatiei a impozitelor si taxelor locale care constau intr-o anumita suma in lei sau care sunt stabilite pe baza unei anumite sume in lei, precum si limitele amenzilor care se fac venit la bugetul local, conform art. 491 din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, penru anul 2024
- HCL nr. 112/24.07.2023 cu privire la aprobarea contului de executie bugetara la 30.03.2023
- HCL nr. 106/09.06.2023 privind aprobarea delegării dreptului de depunere a Cererii de finanțare a proiectului „Dotarea cu microbuze electrice pentru elevi a unităților de învățământ preuniversitar care funcționează în localitățile eligibile de pe raza Județului Constanța” Componenta C15: Educație, Investiția 10: „Dezvoltarea rețelei de școli verzi și achiziționarea de microbuze verzi”, finanțat din bugetul Ministerului Educației, prin Programul Național de Redresare și Reziliență de către UAT Județul Constanța, Consiliul Județean Constanța
- HCL nr. 94/11.05.2023 privind aprobarea contractării unui împrumut în valoare de 2.000.000 lei, în conformitate cu prevederile art. 1 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 24/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare destinate acordării unor împrumuturi din Trezoreria Statului
- HCL nr. 69/11.05.2023 cu privire la aprobarea contului de executie bugetara pentru anul 2022
- HCL nr. 60/07.03.2023 privind aprobarea rectificării bugetului de venituri și cheltuieli consolidat al orașului Năvodari pentru anul 2023
- HCL nr. 51/07.03.2023 privind aprobarea Bugetului de venituri si cheltuieli pentru anul 2023 al S.C. Termica Distributie Navodari SRL.
- HCL nr. 5/02.02.2023 privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli consolidat al Orasului Navodari pentru anul 2023
- HCL nr. 3/13.01.2023 cu privire la acoperirea definitivă a deficitului înregistrat la secțiunea de funcționare în anul 2022, din excedentul bugetar local înregistrat la 31.12.2021
Buget anual 2022
-
- HCL nr. 258/27.09.2022 privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli consolidat al Orașului Năvodari pentru anul 2022
- HCL nr. 234/19.08.2022 privind aprobarea rectificării bugetului de venituri si cheltuieli consolidat al oraşului Năvodari pentru anul 2022
- HCL nr. 218/28.07.2022 privind aprobarea rectificarii bugetului de venituri si cheltuieli al orasului Navodari pentru anul 2022
- HCL nr. 180/27.06.2022 privind aprobarea rectificarii bugetului de venituri si cheltuieli al orasului Navodari pentru anul 2022
- HCL nr. 135/24.05.2022 privind aprobarea rectificarii bugetului de venituri si cheltuieli consolidat al orasului Navodari pentru anul 2022
- HCL nr. 31/24.03.2022 privind aprobarea rectificarii bugetului de venituri si cheltuieli consolidat al orasului Navodari pentru anul 2022
- HCL nr. 32/24.03.2022 cu privire la aprobarea contului de executie bugetara pentru anul 2021
- HCL nr. 1/10.02.2022 privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli consolidat al orasului Navodari pentru anul 2022
Situația plăților (execuția bugetară)
Bilanțurile contabile semestriale
Situația anuală a finanțărilor nerambursabile acordate persoanelor fizice/juridice fără scop patrimonial
Urmariti linkul categoriei de mai jos
6. Urmariti linkul categoriei de mai jos
Urmariti linkul categoriei de mai jos
- Programul anual de achiziții publice
- Centralizatorul achizițiilor publice +5000 euro
- Contractele de achiziție publică +5000 de euro
- Documente privind execuția contractelor