Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, la Năvodari. A fost semnat avizul de înființare a OMD ”Stațiunea Mamaia Nord”

0
907

Astăzi, 14 august 2023, Organizația de Management al Destinației ”Stațiunea Mamaia Nord” a fost avizată ca asociație de utilitate publică de către ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. Prezent la Năvodari, ministrul Ștefan-Radu Oprea a semnat avizul de înființare a Organizației de Management al Destinației (OMD) „Stațiunea Mamaia Nord” și l-a înmânat primarului orașului Năvodari, Florin Chelaru.

Primarul Florin Chelaru, către operatorii din turism: „Suntem o singură echipă de acum!”

            ”Îmi doresc să promovăm turismul românesc și cred că putem reuși doar printr-o conlucrare bună între instituțiile statului, inclusiv cele de control, și reprezentanții mediului de afaceri și desigur, noi, echipa de la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. Guvernul României și-a asumat atragerea tuturor fondurilor prin PNRR alocate organizațiilor de management al destinației. În total, vorbim despre 10 milioane de euro, dintre care 8 milioane de euro pentru dezvoltarea OMD-urilor (pe proiecte de infrastructură menite să sporească accesibilitatea, sustenabilitatea și dezvoltarea destinațiilor) și încă 2 milioane de euro pentru digitalizarea destinațiilor turistice și elaborarea strategiilor de dezvoltare și marketing turistic”, a declarat ministrul Ștefan-Radu Oprea.

 ”Am demarat înființarea OMD Stațiunea Mamaia Nord încă din anul 2021, însă modificările legislative ulterioare ne-au pus în situația de a relua anumite etape procedurale. Dar, cel mai important, astăzi am primit oficial, din partea domnului ministru Ștefan Radu Oprea, avizul Ministerului Economiei și Turismului pentru înființarea OMD Stațiunea Mamaia Nord, ceea ce înseamnă că stațiunea noastră de suflet are de acum toate pârghiile pentru a se dezvolta și a crește. OMD Stațiunea Mamaia Nord înseamnă, în primul rând, oficializarea parteneriatului puternic dintre operatorii din turism  de pe litoral și Primăria Năvodari. Suntem o singură echipă de acum, deciziile le luăm împreună și avem ca obiectiv comun realizarea unui turism la cele mai înalte standarde. OMD Stațiunea Mamaia Nord înseamnă, în egală măsură, accesul la fonduri europene pe care Primăria, ca autoritate publică locală, nu le putea accesa. Vor fi mulți bani europeni care vor ajunge în dezvoltarea stațiunii, de la infrastructură, modernizarea spațiilor publice, promovare și până la organizarea de evenimente. Este evident că va fi mult de muncă, că avem nevoie de oameni cu viziune, dar sunt convins că echipa OMD Stațiunea Mamaia Nord se va ridica la nivelul așteptărilor pentru că toți avem același deziderat: o stațiune înfloritoare, cu turiști din ce în ce mai mulți și mai mulțumiți de condițiile și serviciile oferite. Succes OMD Stațiunea Mamaia Nord!, a declarat primarul orașului Năvodari, Florin Chelaru.

OMD ”Stațiunea Mamaia Nord” este formată din Consiliul Local Năvodari, Organizația Patronală Mamaia Nord și Holiday Beach SRL. Prin HCL nr. 141/24.07.2023 a fost aprobată modificarea Statutului Asociației Organizației de Management al Destinației „Stațiunea Mamaia Nord”, în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 626/29.03.2023 pentru modificarea și completarea Procedurii de avizare a organizațiilor de management al destinației aprobată prin Ordin nr. 1.293/2022 și urmare Hotărârii nr. 2/04.07.2023 a Adunării Generale a Asociației OMD „Stațiunea Mamaia Nord”. Documentația transmisă către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a fost analizată și validată de către „Comisia de avizare privind înființarea OMD-urilor în România”, în conformitate cu prevederile procedurii în vigoare.

Prin parteneriatul public-privat, OMD „Stațiunea Mamaia Nord” va elabora și implementa strategia de dezvoltare și marketing turistic la nivel local. Printre obiectivele asumate de cei trei membri fondatori se numără creșterea gradului de valorificare a potențialului turistic din destinație, prelungirea duratei sejururilor și creșterea numărului de vizitatori, identificarea măsurilor pentru a reduce sezonalitatea, sporirea notorietății brandului turistic și promovarea durabilității întreprinderilor de profil.

În prezent, România are 15 OMD-uri locale, unul județean, precum și unul regional.