Având în vedere postările de pe facebook și a mailurilor primite în ultima vreme, cu privire la așa zise ”activități violente ce s-au desfăruat în cadrul Biobazei Năvodari și în activitatea de ecarisaj desfășurată pe raza unitatea administrativa a orașului in data de 06.03.2017.”  Primăria Năvodari dorește să își expună punctul de vedere oficial în urma anchetei interne administrative.

În data de 06.03.2017 au fost derulate activități de ecarisaj, în urma unor sesizări scrise și telefonice ale unor cetățeni din zonele Parc Central, străzile: D11, Liliacului (Bl 5 Sud), T3, T2 și Liniștei.

Ținem să precizăm că echipa a fost formată din 5 persoane, iar pentru prinderea câinilor s-au utilizat crose standard care nu pot produce vătămări acestora, decât în situația în care animalul încearcă să forțeze inelul de prindere pentru a se elibera sau a ataca hingherul. Așa a fost și cazul câinelui(talie mijlocie, culoare alb-gălbui, sex masculin) filmat și postat pe facebook, care s-a rănit în data de 06.03.2017. Acesta a primit îngrijirile necesare la momentul intrării în biobază, atât la proaspăta rană pe care și-a provocat-o la nivelul botului (prin mușcarea cablului de strângere a inelului crosei), cât și pentru rana veche pe care o avea la unul din membre. După ce a primit îngrijirile necesare a fost închis într-o cușcă separată pentru a se recupera timp de două zile.

Actualmente starea lui de sănătate este bună și poate fi vizitat la sediul biobazei Năvodari, în timpul orelor de vizită (luni-vineri 08-16 sau sâmbătă și duminică între orele 10-12) și mai mult poate fi adoptat de oricine își dorește un prieten adevărat lângă el, pe baza unei cereri redactate și adresate Primăriei Năvodari și a unei copii după buletinul celui care solicită adopția, depuse la registratura instituției. În aceeași situație se află și ceilalți 30 de câini(adulți sau pui) cazați în biobază, care pot fi adoptați în condițiile sus amintite.

Încă de la înfiițarea biobazei Năvodari (octombrie 2013), Consiliul Local a aprobat, prin bugetele anuale de venituri și cheltuieli, sumele necesare respectării prevederilor legale pentru buna funcționare a unei biobaze și anume fonduri pentru:

– dotarea spațiilor de cazare (4 boxe având o capacitate maximă de 50 de capete)

– asigurarea hranei zilnice

– asigurarea serviciilor medical-veterinare

– asigurarea medicamentației recomandate de medicul veterinar

– asigurarea dotărilor și utilităților specifice

– asigurarea personalului de pază și îngrijire.

De exemplu anul trecut (2016) cheltuielile pentru buna funcționare a biobazei s-au ridicat la  suma de 147276 lei. Orice abatere de la prevederile regulamentului de funcționare a Biobazei a fost și va fi sancționată.

Apreciem mobilizarea iubitorilor de animale de pe rețelele de socializare și îi încurajăm pe aceștia să viziteze biobaza din strada Luminei FN, între orele mai sus menționate pentru a se asigura de buna îngrijire a animalelor cazate, ba chiar să le adopte. Subliniem că în ultima vreme au apărut tot felul de informații false și poze contrafăcute care urmăresc să dezinformeze opinia publică cum ar fi cazul fotografiilor semnalate de către doamna Șerban Claudia la adresa de e-mail a primariei.

Dorim ca acțiunile iubitorilor de animale să depășească stadiu virtual și să se implice cu mai mult decât declarativ pe rețelele de socializare sau e-mail. În funcție de timpul lor, pot lua exemplul câtorva familii iubitoare de animale care ne vizitează periodic biobaza și susțin acțiunile de adopție.